Der er gode kundecases, og så er der RIGTIGT gode kundecases

Mange af os kender til vigtigheden af at kunne fremvise gode cases hos potentielle kunder. De potentielle kunder ønsker at se hvad vi kan, og de vil derfor gerne have et konkret eksempel på hvilken værdi vi har skabt hos andre virksomheder, som har stået med samme eller lignende udfordringer som dem selv. Dette er ingen nyhed, og mine erfaringer er at det ikke er blevet mindre vigtigt de seneste år.

I denne uge har jeg haft fornøjelsen af at være instruktør på kurset salgsteknik hos Business Danmark Uddannelse, og her mødte jeg en person, som kan gå ud til sine kunder og vise en rigtigt god case frem, nemlig på sig selv! Som landmand har han i flere år kørt et forsøg med foder til sine grise. Efter diverse tilpasninger i løbet af forsøgsperioden har han opnået så gode resultater, at han har fået lyst til at gå ud og sprede budskabet hos andre landmænd. Derfor spurgte han foderstofvirksomheden, som han har kørt forsøgene sammen med, om de syntes det ville være en god idé, og selvfølgelig syntes de det.

Nu gør han så dette, og driver sideløbende sit landbrug videre. Jeg tror, der er mange sælgere, som godt kunne tænke sig at have mulighed for at kunne vise en succesfuld kundecase, hvor man selv har hele processen 100% under huden og selv har oplevet eventuelle udfordringer og usikkerhed undervejs. Samtidigt må det være en gave som sælger at kunne tage ud og besøge kunder, som samtidigt er ens kollegaer.

Er det muligt at have større kundeindsigt?

Hvad syntes du?

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s