Personlig branding

Jeg har et tilbud til dig – vil du købe? Sådan kan mange henvendelser fra en sælger til en potentiel kunde sammenfattes. Desværre er min erfaring som konsulent, at udtrykket ofte kommer til at stå alene. Der er intet af værdi for modtageren af budskabet, og oftest er svaret da også et nej eller måske en anden gang. Mine oplevelser med personlig branding stammer i stor udstrækning fra arbejdet med ledelse og salg i en lang række danske virksomheder og deres salgsorganisationer, men jeg har også utallige egne oplevelser fra hverdagslivet.

Hvad ligger der i ordet branding, og hvorfor er det så vigtigt? I dag er produkters levetid generelt kortere end nogensinde før, og derfor handler det ikke om at sælge et produkt, skabe en relation, men at skabe en oplevelse eller følelse af værdi ved at kende til dig og de ting du gør. De fleste markeder er blevet transperante, nemt tilgængelige og uden grænser – vi kalder det globalisering. Dette kræver mere end blot at kunne præsentere sig selv, men at kunne brande sig på en værdiskabende måde overfor omverdenen i både skrift og tale.

Hvad syntes du?

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s