Hvad vil DU?

Jeg kendte en chef for en mindre virksomhed, der, når nogen ringede ind i virksomheden og ville tale med den ansvarlige, råbte ned i røret: ”Hvad vil DU? Kunne vedkommende ikke svare med et klart og entydigt budskab blev de afvist i en bestemt, ja nærmest grov tone. Der var meget, få der ringede flere gange. De fleste var sælgere og desværre var det igen meget få af dem, der havde gjort deres forarbejde.

De var ikke særlig klare eller entydige omkring deres budskab og havde heller ikke gjort sig tanker om det udbytte de mente, at de kunne tilføre virksomheden her. De fleste af os kender det vel egentligt godt, når vi bliver antastet af sælgere enten derhjemme på telefonen eller på vores arbejde. Når sælgeren går i gang med sin næsten bevidstløse salgstale begynder vores hjerne at lede efter en udgang på dette ligegyldige og som regel ikke særligt nærværende snak.

Salget ovenpå krisen har bestemt gjort det mere relevant at kunne besvare kundens spørgsmål om hvad det er sælgeren vil, ellers kommer man ikke videre i den dialog. Hvor godt forbereder du dit salg?

Hvilke tanker gør du dig om din kunde – dennes udfordringer eller kunder?

Hvor forbedre dit produkt din kundes forretning?

Hvis ikke du som sælger gør dig disse overvejelser, så spilder du deres tid og vil ofte blive behandlet derefter.

Hvad syntes du?

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s