Går din service i for små sko?

For noget tid siden var jeg en tur på ILVA i Malmø og købe et nyt sofabord. ILVA havde et godt tilbud at hvis man købte for min. 5.000.- så fik man et gavekort på 1.000.- som skulle bruges hos dem før den 31/10.

Sofabordet som vi har fundet koster 4.999.- så jeg spørger selvfølgelig sælgeren om han ikke bare kan hæve prisen til 5.000.- så jeg kan få tilbuddet?
“Nej, det har hovedkontoret udtrykkelig sagt at vi ikke må! Du må ned og købe et billigt stearinlys eller noget…”
Det gjorde jeg selvfølgelig bare og ikke mere med det.

Men, jeg har alligevel gået og tænkt over det bagefter. Spilder ILVA ikke en chance for at være lidt large her? Skulle medarbejderen ikke have ret til at bare bestemme at vi skulle have den rabat… det handler jo om en krone…

…og jeg tror ikke at det der irriterer mig mest er at jeg skulle købe noget mere, det kunne egentlig være jeg havde gjort alligevel. Det er mere det at medarbejderen ikke må.

Stoler ILVA ikke på at deres sælgere kan tage en beslutning fra kunde til kunde. Burde de ikke have lov til det? ..Og jo, selvfølgelig skal der være en grænse et sted osv… men det handler om en krone… Er jeg helt gal på den eller hvad?

Er det reglerne eller kundeoplevelsen der er vigtigst? Hvorfor ødelægge en god oplevelse ved at gå i for små sko?

Hvad syntes du?

